Original Auto

Autoturisme Din Germania


Germania, privita ca taramul fagaduintei pentru toti cei ce doresc sa achizitioneze un autoturism la mana a doua a, ofera in majoritatea cazurilor autoturisme cu o stare tehnica decenta, care se transpune in resursa de mers ce o are la dispozitie noul proprietar din Romania.

Resursa de mers se poate traduce in cativa parametrii tehnici cum ar fi:
- starea ambreiajului - sa nu aiba mai mult de 60 000 de km de exploatare, pentru masinile mai vechi este de preferat sa fie mentionata data schimbarii, astfel veti avea la dispozitie si dumneavoastra 30 pana la 50000 de km de utilizare pana la necesitatea schimbarii, lucru valabil la autoturismele cu transmisie manuala. La autoturismele echipate cu cutie automata, perioada de schimbare a ambreiajului este de 2-4 ori mai mare, in ambele cazuri insa, solicitati cartea de service sau orice factura ce poate sustine afirmatia vanzatorului ca "ambreiajul este nou".
- distributia constituie factorul numarul unu ce trebuie sa va tina vigilenti. O distributie schimbata ne confera o rezerva generoasa de la brand la brand auto. Sunt numeroase situatiile in care distributia se impune a fi schimbata la 80-90 000 km, dar producatorii in ultimii ani au reusit sa duca aceasta perioada si la 200 000 de km (ma refer la distributiile echipate cu curea dintata). De multe ori cadem in capcana urmatoare: nu trebuie sa avem grija deoarece masina ce o vom achizitiona are distributie pe lant. Total gresit! Si in acest caz exista necesitatea inlocuirii, la un anumit timp indicat de producator, a lantului si anexelor ce contribuie la distibutie. Ca si in cazul ambreiajului, orice document care poate atesta veridicitatea schimbarii va va ajuta sa luati decizia corecta.

Un capitol aparte il constituie km reali parcursi de autoturism care sunt sustinuti "cu mana pe inima" de vanzator, fapt ce trebuie sa va tina atentia maxima pentru a nu cadea in capcana unei inselatorii. Km dati inapoi sunt tradati de factorul de uzura (ponoseala) a elementelor de interior cum ar fi: volanul ros, tocit, cu aspect de revopsire sau care arata extrem de nefolosit trebuie sa va trezeasca banuieli; scaunul soferului (comparati-l cu scaunul pasagerului si puteti face o diferenta evidenta de uzura chiar daca vanzatorul sutine ca " domnule, fostul proprietar a mers doar singur") uzura neuniforma este generata la o exploatare intensa de peste 120 - 150000 de km ; tapiteria de plafon patata sau afumata de fumul de tigara in exces (chiar daca se spala,va marturisesc ca putini prestatori pot aduce aspectul unui plafon la starea de nou prin curatare si spalare chimica).
Aerul conditionat sau clima -sa aveti in vedere verificarea ei temeinica cand achizitionati autoturismul iarna, deoarece atunci veti fi pacaliti cu usurinta. Am intalnit situatii,destul de dese,in care cumparatorul  constata la venirea verii lipsa compresorului sau vaporizatorul perforat grosolan.


La final,va recomand ca atunci cand incheiati o tranzactie, sa solicitati vanzatorului o declaratie pe proprie raspundere, asumata prin semnatura, ca autoturismul in cauza nu a suferit avarii majore si ca nu s-a modificat kilometrajul. Oare veti avea o surpriza cand veti constata ca va evita aceasta solicitare a dumneavoastra ? Platind niste bani aveti dreptul sa fiti corect informat, de aceea trebuie sa fiti atent la afirmatii de genul " a fost masina unei batrane si a stat numai in garaj" - Povestea vinde produsul .

Acest material este proprietatea SC OriginalAuto SRL si poate fi preluat numai cu citarea sursei.