Original Auto

POLISARE PROFESIONALA

 

Se va folosi un sampon de calitate, limpezindu-se abundent pentru indepartarea tuturor depunerilor, urmand stergerea si indepartarea totala a apei din oglinzi, zona manerelor, bandourilor, stopuri. Prezenta apei in zonele mentionate mai sus ne va creea probleme in timpul polisarii prin scurgerea ei si umezirea excesiva a buretelui, stropind cu polis vecinatatile, propria persoana si bineinteles curiosii ce ne vor asista.

A treia etapa obligatorie consta in  izolarea (mascarea) partilor sensibile la abraziune, utilizand banda adeziva din hartie special destinata acestui scop, ajutandu-ne si de hartie ( se pot folosi ziare) unde se impune. Se vor izola urmatoarele: chederele, bandourile nevopsite,grila de aer de la parbriz cu tot cu stergatoare pentru a nu permite prafului de polis sa fie aspirat in ventilatie, stropitoarele de parbriz situate pe capota motor, hayon sau bara la faruri.

Urmatorul procedeu  consta in identificarea zgarieturilor evidente si zonelor abrazate ce necesita a fi jmirgheluite. Jmirgheluirea se va face cu mare grija utilizand granulatii 2000-3000-4000 si obligatoriu va fi jmirgheluire umeda. In timpul jmirgheluirii controlati zona uscand-o bine pentru a observa cu usurinta daca zgarieturile s-au estompat sau au disparut in totalitate. Din momentul in care am finalizat jmirgheluirea putem trece la etapa nr. 1 de polisare utilizand polis cu granulatie 5-6000 si un burete cu duritate mare. In timpul polisarii este recomandat sa utilizati cleaner sau apa dedurizata la care adaugati la1l. 5ml. sampon destinat copiilor ( Johnson baby ) pe care il pulverizati cu o sticla cu pompa in vederea racirii suprafetei, umezirii buretelui si curatarea facila avand si proprietatea de degresare usoare a suprafetelor. Acest procedeu sta la baza calitatii polisarii cu conditia ca deplasarea buretelui in plan sa fie lenta ( max. 15-20 cm/min ) iar rotatia cuprinsa intre 1000-1400 r/min. Aplicand aceasta tehnica veti evita formarea hologramelor circulare iar mentinerea unui singur sens de deplasare a buretelui la pasul unu , ne va facilita la pasul doi o calitate excelenta a polisarii aplicand o deplasare a buretelui diametral opusa, stergerea suprafetelor se recomanda sa o faceti cu laveta din microfibra curata si la fiecare pas de polisare va recomand sa aveti o laveta special destinata care la finalizarea lucrului sa le spalati la masina de spalat fiind astfel pregatite pentru o noua utilizare.

Pasul 2 al polisarii se va face cu o granulatie cuprinsa intre 8000-9000 utilizand un burete cu densitate si porozitate medie, folosind aceiasi pasi ca la etapa 1. La finalizarea pasului 2 este recomandat sa spalati exteriorul autoturismului pentru a indeparta urmele de pasta, utilizand un sampon de calitate si de preferat ar fi sa folositi apa calda.

Operatiunea finala de polisare a masinii consta in utilizarea unui produs cu abraziune cuprinsa intre 10500-12000 si un burete soft valurit. Recomandarea mea este sa utilizati la mana finala o masina rotoorbitala ce va va oferi o calitate impecabila a polisarii lipsind in totalitate hologramele datorita utilizari simultane a miscari orbitale si rotatie. Produsul final trebuie sa aiba o actiune de sigilare a microporilor rezultat ce poate fi obtiunut utilizand produse bazate pe nanotehnologie, si sa ofere o protectie avansata de protectie UV a suprafetelor tratate. Libertatea alegerii produselor ramane la latitudinea voastra, dar recomandarea mea e sa evitati utilizarea produselor ce au in componeta silicon, fiind produse extrem de daunatoare suprafetelor vopsite. Nu uitati ca la finalizarea polisarii sa spalati temeinic buretii si lavetele evitand ca la urmatoarea utilizare sa aveti neplaceri ( zgarierea suprafetelor datorita produsului uscat in structura buretilor sau lavetelor ).  Va doresc  succes si inspiratie maxima.