Original Auto

PARTENERI

    • NanoSealant NanoProtector Protejarea Suprafetelor
    • Money Factory Organisation
    • Gastromed

Tinichigerie fara revopsire

Tinichigerie fara revopsire, paintless dent repair, PDR, reparatii grindina sau tinichigerie nondistructiva reprezinta denumiri ale aceleiasi operatiuni: de reparatie a elementelor de caroserie ce au suferit mici infundaturi pe suprafetele de tabla, fara ca vopseaua sa fie afectata. Aceasta tehnologie nu este foarte tanara, ea fiind folosita inca din anii 50 de catre montatorii finali in fabrica Fiat din Torino. Cunoscuta in Italia sub denumirea de leva bolle, a fost tinuta in secret multi ani ,fiind destinata finisarii finale a micilor indoituri ( denturi ) provocate de manipulare neatenta. In acest mod se evita revopsirea elementelor afectate rezultand timpi de lucru extrem de mici si costuri mult diminuate. Odata cu trecerea timpului, tehnologia nu a mai fost atat de bine pastrata secreta si astfel a trecut si dincolo de ocean unde a dat nastere la o adevarata industrie, diversificand astfel aplicarea la autoturismele afectate de grindina sau de actele nu tocmai civilizate cum ar fi pumni in plafon, aripi sau suturi bine tintite in usi.

 VEZI SECTIUNEA VIDEO

Chiar din propria experienta am reusit sa remediem plafoane la seria 5, seria 7, Logan, Peugeot si multe alte marci ce fusesera afectate de caderi masive de zapada, fiind infundate pe mai mult de 50-80% din suprafata, reusind cu succes sa remediem si plafoane pe care, in anumite stari de spirit, proprietarii sau diversi necunoscuti au prestat ''dansuri'' mai mult sau mai putin tematice. Extrem de eficienta in cazul elementelor din aluminiu, care este din ce in ce mai prezent in industria auto, tinichigeria nondistructiva se poate aplica si in avionica prin remedierea elementelor afectate frecvent de grindina. In acest sens se utilizeaza SDV-uri din ce in ce mai eficiente ce dau rezultate atat de bune incat, pentru un neavizat, procedeul este similar cu "vrajitoria".

 La autoturisme, cea mai frecventa situatie o reprezinta dentul sau indoitura produsa la parcare prin deschiderea usilor. Profund inestetic, un asemenea dent sta ca un "cui” in ochiul propietarului  iar solutia clasica de remediere este arhicunoscuta-  chituire si revopsire ce implica timp indelungat de imobilizare al autoturismului, costuri ce depasesc 150 euro / piesa revopsita si, cel mai important, folosindu-se chit si revopsire autoturismul nu mai poate fi declarat 100% original, fapt ce se resfrange dramatic la revanzare. 

  Tinichigeria nondistructiva se bazeaza pe 2 tehnici principale si anume :

1. Lucru cu extractoare si termoadeziv ce se aplica in situatia in care autoturismul are vopseaua originala si se preteaza foarte bine la indoiturile superficiale, insa folosindu-se dispozitive speciale se poate aborda si extragerea de indoituri la pragurile stalpi si montanti laterali. Se impune ca autoturismul sa aiba vopseaua originala deoarece in cazul elementelor revopsite, cand se actioneaza cu termoadeziv si extractoarele aferente, exista riscul de a deteriora prin smulgere stratul de vopsea, fapt ce ar duce la revopsirea integrala a elementului.

2. A doua modalitate de a remedia indoiturile si infundaturile consta in utilizarea unei intregi truse de leviere si parghii special concepute. Acest mod de lucru este extrem de elaborat si eficient, necesitant stagii speciale de pregatire. Intentionam sa infiintam cursuri de pregatire in aceasta specialitate ce poate deveni cu usurinta foarte necesara oricarui service auto sau reprezentante.